img

“Ailecek Hastası Olacaksınız!” Sloganı İle Hayata Geçirilen Projede Öncelikli Hedef Çocuklar…

7 Mart 2019


‘Korkunç Fırsatlar Ve Dehşet Kampanyalar’ kulağa bir market kampanyası için garip geliyor olsa da, ObezMarket bilinçli tüketen çocuklar ve sağlıklı beslenmeye adım atmak isteyen ebeveynler için iyi bir fırsat.

Türk Böbrek Vakfı, dünya genelinde her yıl Mart ayının ikinci haftası çeşitli etkinliklerle ele alınan ‘Dünya Böbrek Günü’ için çarpıcı bir çalışmaya imza attı. ‘Çocuklarda Obezite’ temasının ele alındığı proje kapsamında; sanal olarak işleyecek ObezMarket ile alışveriş sepetine eklenen abur-cuburlar, fiyatlarıyla değil kalori miktarı ve şeker / tuz oranlarıyla hesaplanıyor. Dikkat çekici söylemlerle yer alan ürünler; Lıkır, Şekerim, Chikolat, Çıtırtı gibi isimlerle adlandırılarak ironi yapıldı.

Her şeyin aslına uygun olarak ciddi bir hazırlık aşaması sonrasında hayata geçirildiği ObezMarket projesinde amaç; Türk Böbrek Vakfı olarak, Dünya Böbrek Günü’nde her geçen gün artan çocuk obezitesine dikkat çekmek ve tüketim alışkanları konusunda farkındalık yaratmak oldu.

Çocukların yaşama dair tüm alışkanlık temellerinin ailede başladığı bilenen bir gerçek. Yeme alışkanlıkları, spor alışkanlıkları ve hatta alışveriş alışkanlıkları… Obezite ise tıp otoriteleri tarafından hastalık olarak görüldüğü halde öğrenilen bir durum olarak da biliyor. Bu sebeple, çocuklarda obezite konusuna alışveriş alışkanlıkları ve beslenme üzerinden dikkat çekilmesi hedefleniyor.

Obezite birçok sağlık soruna neden olurken, böbrek hastalıklarının da önemli nedenlerinden biri. Ülkemizdeki obez hastaların % 60’ını 0-18 yaş aralığındaki çocuklar oluşturuyor. Yetersiz ve dengesiz beslenme ile olumsuz yaşam alışkanlıkları nedeniyle her geçen yıl bu sayı artıyor. Ulusal bir halk sağlığı sorunu olan obezitenin önlenmesi için ilgili bakanlıklar da çeşitli önlemler almaya başladı

    Obez Market